Aktualności
Ruszyła budowa Panattoni Park Poznań West Gate I
Ruszyła budowa Panattoni Park Poznań West Gate I – 42 tys. mkw. centrum logistycznego Rohlig Suus Logistics i 18 tys. mkw. powierzchni spekulacyjnej.
Panattoni jest partnerem Rohlig Suus Logistics – tylko w 2021 r. przedsiębiorstwo wynajęło blisko 80 tys. mkw. w czterech lokalizacjach – w Jankach i Nadarzynie pod Warszawą, Gliwicach oraz Tarnowie Podgórnym. Ostatnią z realizacji – w Panattoni Park Poznań West Gate I – jest międzynarodowe centrum logistyczne, które obejmie 42 tys. mkw. Obiekt zostanie dostarczony w lipcu 2022 r. i przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Excellent. Najemca skorzysta z licznych zrównoważonych rozwiązań, m.in. instalacji fotowoltaicznej o mocy do 300 kWp, stref zielonych dla pracowników, czy punktów ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto deweloper przygotuje m.in. infrastrukturę dla systemowych wózków widłowych VNA i zapewni dostęp do ponad 100 doków, a obiekt – zgodnie ze standardem Panattoni – osiągnie 12 metrów wysokości.
– Z Rohlig Suus Logistics współpracujemy od ponad 10 lat, dostarczając powierzchnię praktycznie w całej Polsce – od lokalizacji Wielkiej Piątki, przez Bydgoszcz i Szczecin, po rynki wschodzące jak Lublin czy Białystok. Postawienie na kolejne cztery lokalizacje razem z Panattoni, to najwyższa forma docenienia dotychczasowych realizacji, zrozumienia filozofii biznesowej Rohlig Suus Logistics i naszej elastyczności – mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director z Panattoni i dodaje – Ta współpraca to także doskonała wiadomość dla rozwoju naszej koncepcji „Go Earthwise with Panattoni”. Realizując obiekty dla firm dla których zrównoważone rozwiązania i ekologia stały się filarem całej działalności, możemy pokazać pełnię naszego potencjału w tym zakresie, ponieważ dokładnie tego oczekuje druga strona.
– Rozwój powierzchni magazynowej w regionie Poznania podyktowany jest między innymi rosnącym zainteresowaniem na usługi logistyczne realizowane w modelu VMI (Vendor-Managed Inventory). Zwiększenie buforowych stanów magazynowych pod własnością np. azjatyckich dostawców pozwala naszym regionalnym producentom uniknąć niepotrzebnych zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw, które w ostatnich latach tak bardzo zyskały na znaczeniu. Dla nas jako operatora logistycznego jest to szczególny model współpracy, w ramach którego mocniej wspieramy działalność biznesową naszych klientów, obniżając koszty logistyczne i zwiększając bezpieczeństwo procesów produkcyjnych. Pomagamy w ten sposób także redukować ślad węglowy w globalnym łańcuchu, co w połączeniu z ekologicznymi rozwiązaniami oferowanymi przez Panattoni w samym obiekcie daje nam wyjątkową przewagę konkurencyjną w regionie – mówi Marcin Grzelak, Regional Director, ROHLIG SUUS Logistics.
Dla międzynarodowej działalności Rohilg Suus Logistics kluczowa będzie odległość od autostrady A2, do której dotarcie z Panattoni Park Poznań West Gate I zajmie ok. 15 minut. Trasa pozwoli na sprawne połączenie m.in. z Berlinem, Łodzią, czy Warszawą. Ponadto park powstaje przy Drodze Krajowej 92, zaledwie 7 km od Węzła Poznań Zachód, łączącego DK 92 z drogą ekspresową S11. Ta docelowo dotrze do Koszalina i Bydgoszczy na północy, a także Katowic na południu.
Rohlig Suus Logistics stawiając na tę lokalizację, otrzymuje również doskonały klimat dla biznesu dzięki położeniu w strefie przemysłowej Tarnowa Podgórnego – w sąsiedztwie takich przedsiębiorstw jak Lidl, Mondelez, czy Imperial Tobacco. Ogólnie w gminie działa ponad 5000 podmiotów gospodarczych. Ponadto miejscowość jest częścią jednego z najważniejszych rynków nieruchomości przemysłowych – poznańskiego. Region ten w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku cieszył się największym popytem w całej Polsce, a pod koniec września 2021 na rynkach poznańskim i wrocławskim powstawało najwięcej powierzchni przemysłowej.
Panattoni Park Poznań West Gate I zajmie blisko 61 000 m kw. (ponad 42 000 m kw. dla Rohlig Suus i ponad 18 000 m kw. obiektu spekulacyjnego) i obejmie 126 doków załadunkowych, a także blisko 220 miejsc parkingowych, w tym 80 dla samochodów ciężarowych. Najemcy skorzystają również z przestronnego placu manewrowego. Elastyczny projekt powierzchni operacyjnej parku pozwoli na sprawne działanie zarówno małych i średnich, jak i większych przedsiębiorstw, zwłaszcza w realizowanym obiekcie spekulacyjnym, a przestrzenie doskonale sprawdzą się m.in. w obsłudze logistycznej, w tym branży e-commerce. Ponadto obiekt zostanie przygotowany pod najemców zajmujących się lekką produkcją.
materiał prasowy