Aktualności

LPP rozwija współpracę z Panattoni

Rozbudowa sieci magazynów dedykowanych obsłudze e-commerce to odpowiedź LPP SA, polskiego producenta odzieży na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej i rosnący zasięg e-sklepów. Nowy Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim o łącznej powierzchni 64 tys. mkw. zwiększy wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie. Wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii gdańskiej spółki.

Wynajem obiektu od Panattoni w Panattoni Park Tricity South II to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii LPP, w wyniku którego powierzchnia dedykowana obsłudze sklepów internetowych zwiększy się o ponad 30%. Umowa obejmuje wynajem dwóch połączonych hal magazynowych. Pierwsza, zajmująca 12 tys. mkw., funkcjonuje od lipca br. i jest przeznaczona do obsługi zwrotów. Uruchomienie drugiej, dedykowanej wysyłce zamówień internetowych na powierzchni 49 tys. mkw. i ponad 2 tys. mkw. przestrzeni biurowej, planowane jest w kwietniu 2022 r.

Projekt nowego Fulfillment Center LPP zlokalizowanego w Panattoni Park Tricity South II zakłada wydzielenie hali wysyłkowej o powierzchni 49 tys. m2 wraz z 2 tys. m2 przestrzeni biurowej oraz części przeznaczonej do obsługi zwrotów z e-commerce zajmującej 12 tys. m2.

Hale będą połączone łącznikiem, dzięki czemu zachowane zostaną ciągi komunikacyjne przy jednoczesnym podziale funkcjonalności obu budynków.

Wynajem kolejnego magazynu typu Fulfillment Center to odpowiedź polskiego producenta na rosnące zainteresowanie klientów zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 sprzedaż internetowa LPP zwiększyła się o blisko 28% r/r i stanowi już 22% przychodów firmy.

– Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż internetowa naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym i nic nie wskazuje na to, by ten trend uległ znaczącym zmianom. Działając na ponad 30 rynkach online widzimy też, że wydajność logistyki staje się kluczowym elementem budowania przewagi sprzedażowej. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, ale również prognozy dla e-commerce, rozbudowa sieci Fulfillment Centers, zlokalizowanych jak najbliżej klienta, będzie determinować wyniki sprzedaży, ale też wpływać na optymalizację kosztów logistyki – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

Kompleks Panattoni Park Tricity South II, w którym zlokalizowany będzie magazyn LPP, został wyposażony m.in. w zaawansowany system BMS zarządzający w obiektach systemami automatycznego sterowania energią elektryczną, oświetleniem, wentylacją, ogrzewaniem, jak i w system ograniczający zużycie wody.

Obiekt wynajmowany przez LPP będzie spełniał wymogi certyfikacji BREEAM, uwzgledniające wysokie standardy środowiskowe oraz rozwiązania podnoszące komfort pracy. W działającej już hali zwrotów zastosowano m.in. systemy inteligentnego zarządzania energią, stacje ładowania samochodów elektrycznych czy przestrzenne okna w biurach zwiększające dostęp do światła dziennego. Dokonano również analizy projektowej obiektu w zakresie wykorzystania światła naturalnego oraz akustyki przestrzeni biurowych zgodnie z wytycznymi BREEAM.

 

materiał prasowy